საქართველოს ხელისუფლება აქტიურად მუშაობს ქვეყნის სუვერენიტეტის განმტკიცებისა და ტერიტორიული მთლიანობის აღდგენის მიზნით, - ამის შესახებ მთავრობის ანგარიშშია ნათქვამი.
ანგარიშში საგარეო პოლიტიკურ ურთიერთობებზეა საუბარი.
"აქტიურად და წარმატებით მიმდინარეობს მუშაობა საქართველოს საგარეო პოლიტიკის ყველა პრიორიტეტული მიმართულებით: ქვეყნის უსაფრთხოებისა და სუვერენიტეტის განმტკიცება; დეოკუპაცია და ტერიტორიული მთლიანობის აღდგენა; ქვეყნის ევროპული და ევროატლანტიკური ინტეგრაცია; ამერიკის შეერთებულ შტატებთან სტრატეგიული თანამშრომლობის გაღრმავება; მეზობელ და რეგიონის სახელმწიფოებთან ურთიერთობების განმტკიცება; რუსეთის ფედერაციასთან დაძაბული ურთიერთობების დეესკალაცია; თანამშრომლობა წამყვან საერთაშორისო ორგანიზაციებსა და პარტნიორ სახელმწიფოებთან, დემოკრატიული ინსტიტუტების განმტკიცების, კარგი მმართველობის; კანონის უზენაესობისა და ადამიანის უფლებათა დაცვის ხელშეწყობის მიზნით; მსოფლიოს სხვადასხვა რეგიონთან გლობალური პარტნიორობის განვითარება; ეკონომიკური დიპლომატია;
ინვესტიციების მოზიდვა; საზღვარგარეთ მყოფი საქართველოს მოქალაქეების უფლებების დაცვა და საზღვარგარეთ მცხოვრებ თანამემამულეებთან კონტაქტების განმტკიცება", - ნათქვამია ანგარიშში.
"აღსანიშნავია, რომ 2015 წელს არც ერთ ქვეყანას არ უღიარებია აფხაზეთისა და ცხინვალის რეგიონების ე.წ. "დამოუკიდებლობა".
საქართველოს მთავრობა განაგრძობს ოკუპირებულ რეგიონებში არსებული მდგომარეობისა და რუსეთის მიერ ცეცხლის შეწყვეტის შეთანხმების დარღვევების განხილვას როგორც ჟენევის საერთაშორისო მოლაპარაკებების ფარგლებში, ასევე სხვა მრავალმხრივ ფორმატებში და პარტნიორ-სახელმწიფოებთან ორმხრივი შეხვედრების დროს.
მრავალმა ქვეყანამ და საერთაშორისო ორგანიზაციამ დაგმო რუსეთის მხრიდან ბოლოდროინდელი პროვოკაციული ნაბიჯები, კერძოდ ინტეგრაციის შესახებ ე.წ. "ხელშეკრულებების" ხელმოწერა და "საზღვრის აღმნიშვნელი" ბანერების დამონტაჟება", - ნათქვამია ანგარიშში.
საქართველოს ხელისუფლება აქტიურად მუშაობს ქვეყნის სუვერენიტეტის განმტკიცებისა და ტერიტორიული მთლიანობის აღდგენის მიზნით.
"გრძელდება მუშაობა ოკუპირებულ რეგიონებში საერთაშორისო მონიტორინგის შექმნის, მათ შორის, ევროკავშირის სადამკვირვებლო მისიის მანდატის სრულყოფილი შესრულების უზრუნველსაყოფად. ამ თვალსაზრისით, აღსანიშნავია ევროპის საბჭოს მინისტრთა მოადგილეების კომიტეტის 12 მაისის გადაწყვეტილება, რომელიც მოუწოდებს რუსეთის ფედერაციას, უზრუნველყოს ევროპის საბჭოს სტრუქტურების შეუზღუდავი შესვლა საქართველოს კონფლიქტით დაზარალებულ ტერიტორიებზე.
ანგარიშში ასევე ნათქვამია, რომ მიმდინარე წელს, ქართული დიპლომატიის ძალისხმევის შედეგად, გაერო-ს გენერალური ასამბლეის ფარგლებში დევნილთა სტატუსის შესახებ რეზოლუციის მხარდამჭერთა რაოდენობა კიდევ ექვსით გაიზარდა (ჯამში 75 ქვეყანამ დაუჭირა მხარი).
საქართველოს მთავრობა აგრძელებს მუშაობას ომით დაშორიშორებულ მოსახლეობას შორის ნდობის აღდგენის პროექტების განხორციელების მიზნით:
ამ კუთხით, მიმდინარე წელს საერთაშორისო ორგანიზაციების, საქართველოში აკრედიტებული დიპლომატიური წარმომადგენლობებისა და სხვა დონორების დახმარებით, განხორციელდა მნიშვნელოვანი პროექტები.
2015 წლის იანვრიდან საგარეო საქმეთა სამინისტრომ დაიწყო ყოველკვარტალური ანგარიშების მომზადება საქართველოს ოკუპირებულ ტერიტორიებზე ადამიანის უფლებათა მდგომარეობის შესახებ საერთაშორისო თანამეგობრობის უკეთ ინფორმირების მიზნით", - ნათქვამია ანგარიშში.
მთავრობის ანგარიშის თანახმად, ევროპული და ევროატლანტიკური ინტეგრაცია - საქართველოს საგარეო პოლიტიკის ერთ-ერთ უმთავრეს პრიორიტეტს წარმოადგენს: საქართველოს წინსვლა ევროინტეგრაციის მიმართულებით დადებითად შეფასდა 21-22 მაისს რიგის სამიტზე და საქართველო წარმოჩინდა, როგორც "აღმოსავლეთ პარტნიორობის" ერთ-ერთი ლიდერი ქვეყანა.
"2014 წლის 1-ელ სექტემბერს, ასოცირების შეთანხმების დროებითი ამოქმედებით, საქართველო გადავიდა ევროკავშირთან ურთიერთობის თვისებრივად ახალ ეტაპზე და რეალურად დაიწყო ევროკავშირთან პოლიტიკური ასოცირებისა და ეკონომიკური ინტეგრაციის შრომატევადი და საპასუხისმგებლო პროცესი; საქართველოს ხელისუფლება ძალისხმევას არ იშურებს ასოცირების შეთანხმებით გათვალისწინებული ფართომასშტაბიანი რეფორმების გასატარებლად. ამ შეთანხმების ამოქმედებით, გაღრმავდა საქართველო-ევროკავშირის პოლიტიკური დიალოგი. შეიქმნა დიალოგის ახალი ინსტიტუციური ჩარჩო - ასოცირების საბჭო, ასოცირების კომიტეტები და დარგობრივი ქვეკომიტეტები;
დღეისათვის ევროკავშირის წევრმა 24-მა ქვეყანამ მოახდინა საქართველოსა და ევროკავშირს შორის ხელმოწერილი ასოცირების შეთანხმების რატიფიცირება", - აღნიშნულია ანგარიშში.
ანგარიშში ნატო - საქართველოს კომისიის სხდომებზე და უელსის სამიტზე მიღებულ არსებით ღონისძიებათა პაკეტის განხორციელებაზეა საუბარი.
"შედეგად, წელიწადზე ნაკლებ დროში, მოხერხდა ნატო-საქართველოს ერთობლივი წვრთნისა და შეფასების ცენტრის გახსნა, რომელსაც ალიანსის გენერალური მდივანი იენს სტოლტენბერგი ესწრებოდა. მისი ვიზიტი კიდევ ერთი დადასტურებაა იმისა, რომ საქართველოს ალიანსის დღის წესრიგში მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია. 2016 წელს, ვარშავის სამიტზე, ევროატლანტიკური ინტეგრაციის გზაზე საქართველოს მიერ მიღწეული პროგრესის სათანადოდ ასახვის მიზნით, წლის განმავლობაში აქტიური მუშაობა მიმდინარეობდა", - ნათქვამია ანგარიშში.
რაც შეეხება საქართველოს წვლილს გლობალური უსაფრთხოებისა და მშვიდობის განმტკიცების საქმეში, ანგარიშში ნათქვამია, რომ ქართული დანაყოფები მონაწილეობენ ნატო-ს ეგიდით მიმდინარე საერთაშორისო ოპერაციებში. საქართველო მომავალშიც გააგრძელებს საერთაშორისო თანამეგობრობის წინაშე არსებულ გამოწვევებთან, მათ შორის, საერთაშორისო ტერორიზმსა და ტრანსნაციონალურ ორგანიზებულ დანაშაულთან აქტიურ ბრძოლას, ასევე ენერგეტიკული უსაფრთხოების, შეიარაღებაზე კონტროლისა და გაუვრცელებლობის უზრუნველყოფის სფეროში საკუთარი წვლილის შეტანას.
ანგარიშში ასევე საუბარია ორმხრივ ურთიერთობებზე ამერიკის შეერთებულ შტატებთან, როგორც საქართველოს მთავარ მოკავშირესთან. "მნიშვნელოვანია თავდაცვისა და უსაფრთხოების კუთხით აქტიური თანამშრომლობა, მათ შორის, ქვეყნის თავდაცვითი შესაძლებლობების განვითარების მიმართულებით. ამ მხრივ, აშშ-ის მიერ საქართველოსათვის განკუთვნილი დახმარება 20 მლნ. აშშ დოლარით გაიზარდა", - ნათქვამია ანგარიშში.
საქართველოს საგარეო პოლიტიკის ერთ-ერთი პრიორიტეტია მეზობელ სახელმწიფოებთან, აზერბაიჯანთან, თურქეთსა და სომხეთთან, ასევე შავი და კასპიის ზღვის რეგიონისა და ცენტრალური აზიის ქვეყნებთან მჭიდრო პოლიტიკური და ეკონომიკური ურთიერთობების განვითარება.
ანგარიშში საუბარია რუსეთთან ურთიერთობის შესახებ.
"მნიშვნელოვანი ამოცანაა რუსეთის ფედერაციასთან ურთიერთობების ნორმალიზება,
ამის საწინდარიც უნდა გახდეს რუსეთის მიერ საქართველოს ტერიტორიის დეოკუპაცია და ოკუპირებული რეგიონების დამოუკიდებლობის აღიარების გაუქმება.
გრძელდება არაფორმალური პირდაპირი დიალოგი საქართველოსა და რუსეთის სპეციალურ წარმომადგენლებს შორის. საქართველოს პრაგმატული მიდგომის შედეგად, შესაძლებელი გახდა პოზიტიური დინამიკის მიღწევა, რაც რუსეთთან სავაჭრო-ეკონომიკური ურთირთობების აღდგენას, შენარჩუნებას და გაფართოებას გულისხმობს.
15-16 ოქტომბერს ქ. თბილისში გაიმართება "აბრეშუმის გზის თბილისის ფორუმი", სადაც გამოიკვეთება ახალი ინიციატივები, რომლებიც გულისხმობენ ჩინეთთან თანამშრომლობის გაღრმავებას 4 მიმართულებით: ტრანსპორტი, ენერგეტიკა, ვაჭრობა და ხალხთაშორისი ურთიერთობები.
ანგარიშის თანახმად, საზღვარგარეთ საქართველოს დიპლომატიური წარმომადგენლობები აქტიურად მუშაობენ საქართველოს საინვესტიციო გარემოს პოპულარიზაციისა და საქართველოში უცხოური ინვესტიციების მოზიდვის მიზნით.
მთავრობის ანგარიში პარლამენტში 11 სექტემბერს შევიდა. დოკუმენტი 90-გვერდიანია.